Possibles errors i com resoldre’ls:

El telèfon mòbil està associat a un altre ciutadà

El número de telèfon mòbil que estàs indicant ja està donat d’alta a idCAT Mòbil a nom d’un altre ciutadà (cada número es vincula només a una persona).

  • Si coneixes a la persona demana-li que accedeixi a:
  1. Gestiona el teu idCAT Mòbil al botó “Modifica el meu idCAT Mòbil” i s’ha d’identificar amb el seu idCAT Mòbil. Aquí haurà d’indicar el seu propi mòbil de telèfon, alliberant el teu.
  2. Oficina Virtual de Tràmits de la Generalitat amb el teu certificat digital (pels casos en què ja no es té accés al mòbil).
  3. Entitats de Registre. Anar presencialment a les Entitats de Registre idCAT Mòbil de l’àmbit de la Generalitat de Catalunya on podrà fer la modificació de manera immediata, o bé a qualsevol altra Entitat de Registre idCAT Mòbil de l’àmbit de Món local on es tramita la sol·licitud per aplicar la modificació.
  • Si no coneixes a la persona que està fent servir el teu número de telèfon pots demanar-nos que desvinculem el mòbil a través del següent formulari seleccionant l’opció “No puc fer l’alta amb el meu número perquè el fa servir algú altre que no sé qui és”. Un cop fet el teu telèfon mòbil quedarà alliberat i podràs finalitzar la teva alta.
Número de targeta CatSalut incorrecte

Revisa que estiguis posant el codi que apareix al dors de la targeta TSI.

  • Cal introduir el codi de barres que apareix a la cara posterior de la targeta sanitària (TSI) revisant que no falta cap número. Si l’estàs introduint correctament i, així i tot, et dóna error, contacta amb el teu CAP  o el 061 per obtenir el codi de barres de la TSI que consta actualment a CatSalut.
  • Si no disposes de la targeta TSI, no utilitzis el codi del resguard, sol·licita el codi al 061 o al CAP facilitant el codi “CIP” (està format per 4 lletres i 10 números), el qual està informat en el resguard.

 

Número d’afiliació de MUFACE incorrecte

Estàs fent servir la targeta de la mútua (p. ex. Adeslas) i no la de MUFACE

MUFACE subcontracta el servei d’assistència a altres mútues com pot ser Adeslas. El codi que pugui aparèixer a la targeta no és igual que el que apareix a la targeta de MUFACE on surt el número d’afiliació que es demana.

Pots fer servir MUFACE tant si ets el titular com el beneficiari, ara bé, tingués present que el número d’afiliació per ambos serà el mateix i la data d’alta la trobaràs a l’extrem esquerre de la targeta.

Document d’identitat oficial incorrecte

Revisa que estàs posant el DNI o TIE (Targeta d’Identitat de l’Estranger) que consta informat a Catsalut.

Si t’apareix aquest error novament és perquè el document d’identitat oficial introduït no correspon amb el que consta a Catsalut. En aquest cas, caldrà que contactis amb el teu CAP o el 061 per tal de saber com actualitzar el document.

La data de validesa és obligatòria

Revisa que la data de caducitat del document tingui el format (dd/mm/aaaa).

Si el teu document d’identitat no té data de caducitat detallant dia/mes/any, el sistema no podrà verificar les teves dades per tal de realitzar l’alta online. En aquest cas, caldrà que sol·licitis l’alta des de casa per videoidentificació o bé presencialment a les Entitats de Registre idCAT Mòbil de l’àmbit de la Generalitat de Catalunya on podràs fer la modificació de manera immediata, o bé a qualsevol altra Entitat de Registre idCAT Mòbil de l’àmbit Món local on es tramita la sol·licitud per aplicar la modificació. En el següent enllaç trobarà el llistat de les Entitats de Registre.

La data de naixement introduïda no coincideix…

Revisa que la data de naixement introduïda sigui la que consta en el teu document d’identitat oficial. En cas contrari, contacta amb la Direcció General de la Policia.

La data de validesa introduïda no coincideix…

Revisa que la data de validesa introduïda sigui la que consta en el teu document d’identitat oficial. En cas contrari, contacta amb la Direcció General de la Policia.

No he rebut l’SMS

En cas que estiguis esperant l’SMS de verificació per a completar l’alta i no arribi passats uns minuts revisa que estiguis posant correctament el número de telèfon mòbil i torna-ho a provar.

En cas que l’estiguis posant correctament:

  1. Consulta la nostra plana web d’Estat de Serveis per comprovar si hi ha una incidència general que afecta la recepció dels SMS.
  2. Revisa que no tinguis bloquejats els SMS d’alguns emissors o que el teu mòbil no disposi d’algun programari de bloqueig de SPAM telefònic.
  3. Afegeix el mòbil 600 12 47 12 a la teva llista de contactes i torna-ho a provar.
  4. Contacta amb la teva operadora de telefonia per tal de verificar que no s’estiguin blocant l’entrada d’SMS del telèfon mòbil 600 12 47 12.

En cas de persistir, pots obrir una petició de suport indicant el país de residència actual i l’operadora de telefonia.

No s’ha presentat un certificat vàlid

El sistema et permetrà portar a terme l’alta amb certificat digital de persona física (com poden ser idCAT o e-DNI), corporatiu de persona física (com la T-CAT o la T-CAT-P) o de persona física representant (com els certificats de representant que emet CAMERFIRMA, ANCERT i d’altres Prestadors de Serveis de Certificació). Tanmateix, no està permès portar a terme l’alta amb certificats digitals de persona jurídica ni de segells electrònics.

Revisa que compleixis amb aquestes condicions i en cas afirmatiu, segueix aquestes recomanacions:

  • Si el teu és un certificat en programari, consulta les instruccions del teu Prestador de Serveis de Certificació i assegurat que el tens ben instal·lat i configurat per tal que sigui accessible des del teu navegador.
  • Si el teu és un certificat en targeta, o en qualsevol altre tipus de dispositiu criptogràfic, consulta les instruccions del teu Prestador de Serveis de Certificació i revisa que el programari del dispositiu estigui ben configurat (CSP o PKCS#11 i drivers del lector).