En fer l'alta de l'idCAT Mòbil per internet, et pots trobar amb possibles errors. A continuació t'expliquem com resoldre’ls: 

No he rebut l’SMS

En cas que no rebis el missatge SMS passats uns minuts:

  1. Consulta l'Estat de Serveis per comprovar si hi ha una incidència general que afecta la recepció dels SMS. 
  2. Afegeix el mòbil 600 12 47 12 a la teva llista de contactes i torna-ho a provar.
  3. Revisa que no tinguis bloquejats els SMS de l'emissor 600 12 47 12 o que el teu mòbil no disposi d’algun programari de bloqueig de SPAM telefònic. Revisa també la carpeta d'SMS "Brossa i bloquejats" i torna-ho a provar.
  4. Contacta amb la teva operadora de telefonia per verificar que no s’estigui blocant l’entrada d’SMS del telèfon mòbil 600 12 47 12 i torna-ho a provar.
  5. Per norma general l'SMS sempre s'envia i la no recepció acostuma a ser el problema de l'operadora de telefonia. Si vols verificar que l'SMS s'ha enviat correctament per part nostra, contacta amb nosaltres. Recorda que tens a la teva disposició altres mitjans per identificar-te davant les administracions públiques, com ara certificat digital (per exemple l'idCAT Certificat o DNI electrònic) o cl@ve.
El telèfon mòbil està associat a un altre ciutadà

L'idCAT Mòbil vincula una única persona (mitjançant el document identificatiu) a un únic número de telèfon mòbil. Si t'apareix aquest missatge, és que el número de telèfon mòbil que estàs indicant ja està donat d’alta a idCAT Mòbil a nom d’un altre ciutadà. Per solucionar-ho, hauràs d'anar presencialment a una Entitat de Registre idCAT Mòbil de la Generalitat de Catalunya (OAC’s de la Generalitat) on podràs fer la desvinculació de manera immediata.

No s'ha pogut completar l'alta. Ja disposàveu d'idCAT Mòbil

L'idCAT Mòbil vincula una única persona (mitjançant el document identificatiu) a un únic número de telèfon mòbil.

En aquest cas, el sistema ha detectat que el teu document identificatiu ja està donat d'alta, i, per tant, considera que ja tens l'idCAT Mòbil operatiu.

Si et vas donar d'alta amb un telèfon al qual ja no tens accés, consulta Com puc desvincular el número de mòbil de l'idCAT Mòbil. 

Per utlitzar-lo consulta Com funciona l'idCAT Mòbil.

 

Número de targeta CatSalut incorrecte

Revisa que estiguis posant el codi alfanumèric que apareix a sota del codi de barres de la Targeta Sanitària. No és vàlid el codi del resguard.

Si les dades que estàs indicant són les que apareixen a la teva targeta sanitària, contacta amb el teu CAP o amb el 061 per verificar que el codi que consta actualment a CatSalut és el que tens informat a la targeta. 

 

Número d’afiliació de MUFACE incorrecte

Estàs fent servir la targeta de la mútua (p. ex. Adeslas) i no la de MUFACE

MUFACE subcontracta el servei d’assistència a altres mútues com pot ser Adeslas. El codi que pugui aparèixer a la targeta no és igual que el que apareix a la targeta de MUFACE on surt el número d’afiliació que es demana.

Pots fer servir MUFACE tant si ets el titular com el beneficiari, ara bé, tingués present que el número d’afiliació per ambdós serà el mateix i la data d’alta la trobaràs a l’extrem esquerre de la targeta.

Document d’identitat oficial incorrecte

Revisa que estàs posant el DNI o TIE (Targeta d’Identitat de l’Estranger) que consta informat a Catsalut.

Si t’apareix aquest error és perquè el document d’identitat oficial introduït no correspon amb el que consta a CatSalut. En aquest cas, caldrà que contactis amb el teu CAP o el 061 per tal de saber com actualitzar el document al seu sistema.

La data de validesa és obligatòria

Revisa que la data de caducitat del document tingui el format dd/mm/aaaa, per exemple 07/07/1985

 

La data de naixement introduïda no coincideix amb la que consta a la DGP

Revisa que la data de naixement introduïda sigui la que consta en el teu document d’identitat oficial. Si la data és correcta, contacta amb nosaltres tot adjuntant una captura del DNI on consta la data de naixement i una captura de l'error que estàs obtenint.

La data de validesa introduïda no coincideix amb la que consta a la DGP

Revisa que la data de validesa introduïda sigui la que consta en el teu document d’identitat oficial. Si la data és correcta, contacta amb nosaltres tot adjuntant una captura del DNI on consta la data de validesa i una captura de l'error que estàs obtenint.

No s’ha presentat un certificat vàlid

El sistema permet l’alta amb certificat digital, si t'apareix aquest error revisa:

  1. Que el certificat emprat és un certificat de persona física (com poden ser idCAT o DNI-e), corporatiu de persona física (com la T-CAT o la T-CAT P) o de persona física representant (com els certificats de representant que emet CAMERFIRMA, ANCERT i d’altres Prestadors de Serveis de Certificació).
  2. Que el certificat estigui ben instal·lat:
    • Si el teu és un certificat en programari, consulta les instruccions del teu Prestador de Serveis de Certificació i assegurat que el tens ben instal·lat i configurat per tal que sigui accessible des del teu navegador.
    • Si el teu és un certificat en targeta, o en qualsevol altre tipus de dispositiu criptogràfic, consulta les instruccions del teu Prestador de Serveis de Certificació i revisa que el programari del dispositiu estigui ben configurat (CSP o PKCS#11 i drivers del lector).

Nota: No s'accepten certificats digitals de persona jurídica ni de segells electrònics.

No s'ha pogut completar l'alta. Reviseu la informació indicada

En aquest cas, revisa que les dades que has introduït siguin correctes i torna-ho a provar. Aquest error també podria aparèixer quan hi ha una saturació del sistema.

Si no saps com procedir en el teu cas, contacta amb nosaltres per tal que puguem ajudar-te a resoldre la teva consulta o incidència concreta.