Per saber si estàs donat d'alta a l'idCAT Mòbil pots provar d'identificar-te a la pàgina web d'una administració pública o al Web de proves d'e-TRAM (els tràmits realitzats no tenen cap validesa legal).
En aquest sentit, accedeix a la Instància Genèrica des del botó "Comença" i informa del teu document identificatiu i telèfon:
Si t'apareix el següent missatge d'error "Sembla que hi ha un problema amb el document identificatiu i/o el número de telèfon que has indicat" podria ser:
1. Que no estiguis donat d'alta a l'idCAT Mòbil, consulta com donar-te d’alta per internet a l’idCAT Mòbil.
2. Que estiguis indicant un espai entre el número del teu document identificatiu i la lletra o bé entre les xifres del telèfon. Revisa-ho, elimina'ls i torna a provar-ho.
3. Que hagis canviat de número de telèfon, per tant, hauràs de modificar les dades de l’idCAT Mòbil.
En canvi, si t'apareix el següent missatge: "S'ha enviat un missatge de text amb la contrasenya al vostre mòbil" rebràs un SMS, introdueix-lo per autenticar-te i prem "Verifica":
Si has pogut accedir correctament al tràmit d'Instància Genèrica, tal com es mostra a continuació, vol dir que tens l'idCAT Mòbil donat d'alta amb les dades indicades i ja pots fer ús de l'idCAT Mòbil.