A continuació t'expliquem els possibles errors en l'ús de l'idCAT Mòbil i com resoldre'ls:

 

No he rebut l’SMS

Quan t'apareix la següent imatge i no has rebut SMS:

El primer que has de verificar és que el mòbil indicat per autenticar-te és el que tens a les teves mans a l'espera de rebre l'SMS:

En cas afirmatiu i no rebis l'SMS passats uns minuts:

  1. Consulta l'Estat de Serveis per comprovar si hi ha una incidència general que afecta la recepció dels SMS.
  2. Afegeix el mòbil 600 12 47 12 a la teva llista de contactes i torna-ho a provar.
  3. Revisa que no tinguis bloquejats els SMS de l'emissor 600 12 47 12 o que el teu mòbil no disposi d’algun programari de bloqueig de SPAM telefònic. Revisa també la carpeta d'SMS "Brossa i bloquejats" i torna-ho a provar.
  4. Contacta amb la teva operadora de telefonia per verificar que no s’estigui blocant l’entrada d’SMS del telèfon mòbil 600 12 47 12 i torna-ho a provar.
  5. Per norma general l'SMS sempre s'envia i la no recepció acostuma a ser el problema de l'operadora de telefonia. Si vols verificar que l'SMS s'ha enviat correctament per part nostra, contacta amb nosaltres. Recorda que tens a la teva disposició altres mitjans per identificar-te davant les administracions públiques, com ara certificat digital (per exemple l'idCAT Certificat o DNI electrònic) o cl@ve.

 

Sembla que hi ha un problema amb el document identificatiu i/o el número de telèfon que has indicat

Aquest error apareix quan el document i el mòbil introduïts no són correctes o no estan vinculats a la base de dades de l'idCAT Mòbil.

1. Assegura't que no estàs indicant cap espai entre el número del DNI i la lletra, per exemple. El telèfon tampoc pot contenir cap espai entre dígit i dígit.

2. Revisa que les dades introduïdes siguin les que vas indicar en donar-te d'alta, que estiguis seleccionant el tipus de document identificatiu i prefix telefònic correcte. 

Nota: En cas que hagis canviat de número de telèfon o que estigui associat a un familiar, hauràs de modificar les dades de l’idCAT Mòbil.

El número de mòbil ha de ser un valor numèric

Revisa que no hi hagi espais en blanc davant o darrere del teu número de mòbil.

Error CAPTCHA

Aquest error és característic de l'eina Google Enterprise, quan detecta la possibilitat d'accés d'un robot, accés fraudulent, múltiples intents d'accés, navegador d'incògnit, etc. El re-captcha és una eina de seguretat implementada per complir amb la seguretat demana per l'Agència de Ciberseguretat.

error captcha.PNG

Davant d'aquest error,  l'intent d'accés s'hauria de fer des d'un altre ordinador o dispositiu, o en un entorn web "net" de cookies, sense navegador d'incògnit, ni VPN, ni cap altre element que Google pugui interpretar com accés sospitós.

Cal reforçar la seguretat del teu idCAT Mòbil

Si el tràmit que estàs fent requereix un nivell superior de seguretat, se't demanarà reforçar la seguretat del teu idCAT Mòbil. Només has de seguir les instruccions del missatge (el missatge pot variar en funció de com s'hagi realitzat l'alta a idCAT Mòbil).

Exemple:

Actualitzar a idCAT Mòbil3.png

Actualitzar a idCAT Mòbil +.png

Actualitzar a idCAT Mòbil2.png

 

 

Si no saps com procedir en el teu cas, contacta amb nosaltres per tal que puguem ajudar-te a resoldre la teva consulta o incidència concreta.

 

 

Et podria interessar: